Iohannis: România are nevoie de un guvern stabil și de un premier integru. Preşedintele Klaus Iohannis a semnat marți decretul privind desemnarea lui Mihai Tudose (un om cu atîtea nuanţe gri în biografie, care minte cu seninătate chiar în documentele oficiale... :).



Dorin Tudoran m-a banat pentru un comentariu în care i-am atras atenția că Marin Preda este teleormanez (Încă un 'telectual deranjat de criticile aduse Securității ceaușiste. Dorinele, dracu' te-a pus să-ți curgă din gură. Până la tine n-am mai întâlnit 'telectuali analfabeți funcțional :) (Propagandiștii semuiști mă întreabă adesea de ce critic Securitatea și dacă sunt fiu de general securist. Pe bune, acum, sunt chiar atât de proști? :).



Recomandare pentru economistul Florin Cîtu - Warren Mosler (logică elementară)
Recomandare pentru economistul Lucian Isar - Scott Sumner (e varză)

Ipoteze:
Libertarianul Bogdan Glăvan este bugetofag. Libertarianul John Galt (comentacul) este bugetofag. Libertarianul Cristian Păun este bugetar.
Concluzie:
Think tank-ul care alimentează tonetarii grobieni, de dreapta, cu raționamente din prepuțul gândirii neanderthaliene, e alcătuit din asistați social.
Ai 2 vaci sterpe și un tractor ruginit? Numele tău e John Galt, țiitorul planetei. "Survenția" la hectar și asistența socială de care te bucuri atât timp cât faci umbră pământului degeaba nu sunt decât distorsiuni ale... nuvelei.

duminică, 16 august 2015

Trenduri august 2015... revisited (2)


Monitorizarea evoluției prețului petrolului, cuprului, aurului, argintului și corelarea cu EURUSD, EURCHF, USDCHF, USDJPY, GBPUSD etc. consider eu că poate fi utilă pentru determinarea trendurilor importante (pe termen mediu și lung) în cazul perechilor valutare... puternic manipulate, cum este și cel al... EURRON (și în consecință... USDRON).
"Dreptacii" se pripesc (iarăși) să prezume activitatea mea de pe blog drept... strict speculativă refuzând în continuare să priceapă că trăim vremuri... istorice, cei prinși pe picior greșit fiind foarte probabil să rămână paralizați tocmai în momente în care ar trebui să se miște... repede.

EURRON
17 august 2015
Predicțiile izolate pe ciudățenii gen EURRON n-au prea multe șanse de realizare contribuind adesea la... scăderea respectului de sine. :D
Estimările anterioare și nivelele importante deja menționate rămân în continuare valabile (Scenariu 1).
Așadar n-aș avea prea multe de adăugat decât să constat că eu personal nu văd vreo similitudine între comportamentul leului și cel al lirei turcești așa cum vede Lucian Isar (chipurile raportarea "investitorilor" față de pachetul... Mării Negre), iar de curând leul a devenit original și în comparație cu zlotul și forintul. În privința ultimei corelări, încă mai sper (cred) că e un simplu... delay, cum ar spune Isar, biheivioral. Mai exact, EURPLN a suferit o apreciere impulsivă destul de circumspectă, EURHUF s-a conformat predicției mele pentru coșul est-european, reușind o corecție completă în cadrul valului de apreciere a forintului față de euro, timp în care EURRON, după ce a căzut ca un ștrudel cu dovleac, a rămas ca-n... poză (suspect, dar normal pentru "flotarea controlată în bandă").
Mai departe, pentru orice valută convertibilă aș vedea normală evoluția descrisă în grafic (EURRON), continuarea aprecierii peste 4,45 și reluarea deprecierii tip ștrudel cu dovleac până în apropierea zonei de cerere.
În ce măsură această zonă de cerere ar putea propulsa EURRON spre 4,79 în niciun caz nu vom putea afla de pe graficul EURRON, nici din estimările economiștilor, nici din declarațiile lui... Isărescu.
Doar corelațiile menționate și speranța unei anticipări prin intermediul EURPLN reprezintă cam toate... tools-urile disponibile.

EURPLN
17 august 2015
Deci... cum? Ideal ar fi să fie simplu și foarte evident, altfel... shit. :)
Conform predicțiilor anterioare EURPLN a reușit o corecție completă, din zona de cerere situată în jurul valorii 4 până la nivelul de 4,2, urmând să-și reia deprecierea până la 3,855. Dar... dacă prețul este respins brutal din nivelul de 4,06 așa cum s-a mai întâmplat... în iarna lui 2012 am putea obține semnalul unei aprecieri EURRON înaintea atingerii... bottom-ului (pe EURRON... delay issue). Evident, o străpungere adâncă a zonei de cerere și un nou minim ne va liniști până la 3,855.
Alternativ, depășirea nivelului de 4,24 activează prima țintă de preț de la 4,3, situație în care ștrudelul cu dovleac se va lipi de... tavan, 

EURUSD
9 august 2015
Și EURUSD dă semne că vrea să mai scoată odată capul peste 1,1122, probabil pentru a testa nivelul pivot de la 1,115. Deci, short 1,1122-0,001, SL 1,1237+0,001 => if failed, double the pot, short 1,1475-0.001, SL 1,1565+0.001. (L.E. Valul bearish III' rămâne activ atât timp cât 1,1237 nu este atins.) AC, sursa

12 august 2015
EURUSD ar putea trece direct (fără corecții) chiar si de 1,117, asa ca renunt la pending orders si comut pe manual. Mai departe, EURUSD pare capabil să facă pasul spre 1,1475 după o corecție din zona 1,1122-1,1237 motiv pentru care prefer poziții short cât mai aproape de 1,12 in speranta ca le voi putea asigura cu BE. ACsursa
16 august 2015

17 august 2015
La ce sunt bune pozițiile short dacă văd o apreciere peste 1,1465? Aprecierea e probabilă, pozițiile short asigurate... sigure. Piața poate să facă orice dorește.
EURUSD intră deja în cea de-a șasea lună de range, cam de când am început seria... trendurilor. :) Vânătoarea asta de poziționări extreme face parte din strategia mea de tranzacționare. În principiu, dacă trendul se dezvoltă în direcția corectă :D intrările viitoare sunt complet gratuite, iar profitul crește exponențial. Până atunci avem GBPNZD, GBPAUD, USDJPY și alte... bucurii.
Revenind la subiect, în ciuda bias-ului meu puternic short, o apreciere peste 1,1465 este posibilă, iar atât timp cât EURUSD variază în intervalul 1,0835-1,1465, orice predicție pe USDRON este futilă.

GBPUSD
5 iulie 2015
... prețul a retestat linia de trend (poziția short deschisă la 1.5882, a fost închisă). Eu personal vreau să intru short la 1.6. Dacă 1.541 este atins, va trebui să găsesc un alt nivel de intrare short. AC, sursa

16 august 2015

Nivelul critic de 1,541 a fost atins la începutul lunii iulie, iar de atunci n-am mai spui nimic din motive obiective. N-aveam niciun indiciu în privința GBPUSD. Nici acum n-am prea multe indicii exceptând o posibilă acumulare de poziții short peste nivelul de ofertă de 1,5629, asemănătoare celei de pe ulei, un posibil spike în direcția greșită, probabil peste 1,57, preferabil sub 1,5857, și finalizarea celui de-al doilea val din cele 5 ale valului descendent... 5 (roșu).

USDJPY
2 august 2015

Posibilele nivele de intrare sunt identificate pe grafic, raportul reward/risk depășește valoarea 7 ceea ce-mi permite câteva intrări ratate... cu succes. :)

Important e că până la atingerea țintei de 125,15, pozițiile long sunt asigurate cu BE, fiind foarte probabilă retestarea nivelului suport. AC, sursa
16 august 2015

Prima țintă a fost atinsă și mă aștept la o corecție înainte de plecarea spre 129,09. Probabil va fi retestată zona de cerere de sub 123, iar dacă e străpunsă, 120,7 ar putea fi un preț de intrare long cu un raport reward/risk de peste 20. Alternativ, prețul s-ar putea duce direct spre 126 pe baza revenirii economiei Japoniei în... recesiune. :D

OILWTI
12 iulie 2015
Uleiul a penetrat 50,76, nivel de la care au apărut cumpărătorii care nu cunosc mesajul subliminal al acestei penetrări... nou minim. AC, sursa
26 iulie 2015

Cumpărătorii de la 50,76 mai au până când să-mi găsească blogul. AC, sursa
9 august 2015
Insist... nou minim, probabil după o corecție. :D În consecință... GBPUSD și EURUSD vor cădea curând... brutal. AC, sursa
16 august 2015
... nou minim realizat... o corecție este foarte probabilă. Alternativ, 35,88 este atins... inxeplicabil.

USDTRY

2 august 2015
Am spus pe 19 mai 2015 că USDTRY mai are de bifat un maxim la 2,793 (țintă bifată). Analiza mea nu a fost completă, observând abia ieri adevăratele ținte (finale), 2,826 și 2,9598, ușor de dedus încă din 19 mai.
... error 404...
AC, sursa

17 august 2015
... prima țintă a fost atinsă.

USDRUB
9 August 2015
Deocamdată, așa cum am estimat pe 3 august, prețul a dat de o rezistență semnificativă și nu va trece mai departe fără retestarea unui nivel suport. USDRUB ar putea retesta 62,5 pentru încă o mișcare ascendentă spre 66,84. AC, sursa
16 august 2015
USDRUB s-a retras până la 62,685 și a plecat direct către țintele unui val nou de apreciere.


P.S. Pe USDCAD și AUDUSD aștept atingerea nivelelor critice menționate. EURCHF a depășit puternic (fără corecție) cea de-a doua țintă care se va transforma în nivel suport.

13 comentarii:

Alex spunea...

EUR- RON ?

Alex spunea...

Multumesc,

Unknown spunea...

Grecia tocmai si-a primit banii (tipariti) iar euro abia a respirat un pic. Incep sa cred tot mai mult ca pe termen mediu (1 an) o sa cada in cap (sub paritate cu dolarul si francul).

Altcineva spunea...

Aristotel,

pe eur/usd weekly daca te uiti nitel cred ca flag-ul de la bear flag-ul in formare mai cere o atingere a ariei 1.17 si nitel... ce crezi, mai urca pana acolo sau visez vise frumoase si nu mai trece de 1.1474?
Adica intrebarea mea e asta: flag-ul unui bear flag necesita neaparat o ultima atingere a liniei superioare inainte de o cadere sau totul tine de cat de artisti pictori pe chart sunt marii jucatori institutionali ?

Multumesc, Vali

Altcineva spunea...

hmmmm.... EUR/USD e deasupra 200 DMA (daily MA) ... hmmmm ... ma enerveaza incertitudinea asta!

Vali

AristotelCostel spunea...

Nu mi-am făcut analizele așa că extrapolez de săptămâna trecută.

"17 august 2015
... văd o apreciere peste 1,1465"


Depășirea lui 1,1237 activează o mișcare peste 1,1465, iar valul 4 se transformă în WXY (minim depășirea vechiului maxim de 1,1465).

Altcineva spunea...

Iti multumesc de raspuns Aristotel!

Vali

AristotelCostel spunea...

I'm driving back to Wally World... am așteptat ceva timp oportunitățile de săptămâna viitoare așa că mă șforțez să analizez piața cel târziu... Marți.

Jean Ghinel spunea...

Buna ziua! Costel, pentru tine este cumva evident daca Eur/Usd va depasi 1.15?
ca ti-a fost evident cu niste zile inainte ca va fi depasit 1.1465 :)
Multumesc frumos! Jean

AristotelCostel spunea...

:D Acum mă uit și mă gândesc la... Murphy. Am așteptat ceva timp ziua de azi... și e perfect normal să mă aflu azi la... Wally World. :))

Piețele arată exact ca în 2008, momentul... preLehman... deci urmează "vești".

Pe EURUSD am avut cele mai slabe predicții în ultimele luni datorită alternativelor... Elliot (val 4 terminat și început de 1-2 din val 5 versus finalizare val 4 (WXY => depășire 1,1465)). Abia săptămâna trecută am obținut confirmarea din mișcarea GBPUSD.
Maximul atins azi, 1,1713, reprezintă o retragere de 50% de la momentul începerii QE-ului BCE (octombrie 2014), adică o testare a mișcării de depreciere a euro. Prețul a fost respins, QE-ul merge mai departe, bias-ul short e justificat.

... dar abia mâine fac analize...

Unknown spunea...

Mai fa te rog o analiza si pe CHF. Trebuie sa joc o suma mare si inca stau in expectativa. In ultimul timp vad ca dai predictii la sutime. Incep sa cred in teoria conspiratiei. Avand veniturile in franci, sper ca teoria ta, cum ca francul se face yen, sa fie gresita, cel putin pe termen mediu. Apropo, recomanzi o renegociere a salariului in euro la paritatea actuala?

Altcineva spunea...

"Pe EURUSD am avut cele mai slabe predicții în ultimele luni datorită alternativelor... Elliot"

imi cer scuze Aristotel , eu te-am batut la cap cu Elliott ...vina asumata!
sorry!

Vali

AristotelCostel spunea...

Folosesc mai multe metode pentru a obține indicii. Elliot e orientativ, iar dacă ajung să vorbesc de valuri elliot înseamnă că restul metodelor nu-mi spun nimic.

Dar... am vorbit despre cumpărătorii/investitorii de pe EURUSD de la 1,0835, am identificat corecția de la 1,12 și am știut să fac un pas în spate din fața trenului după spargerea lui 1,1237. Acum rămâne de vâzut cum ajungem... back on track fără... zgârieturi... pe față.

Lista mea de bloguri

Analiză fundamenta...tă